Loading...

Transport Iași Ommen


Iași Ommen
Sumar ruta
Plecare: Iași (Romania)
Sosire: Ommen (Holland)

Info Biletetransport: +40723342224 intre orele 8:00 si 23:00

RSCtrans efectueaza transport de persoane in peste 400 de destinatii cu autocar si microbuz  8+1 locuri. Transportul se efectueaza in cele mai bune conditii, cu masini dotate cu sisteme de confort si siguranta de ultima generatie. Deasemenea transportul de persoane are tot timpul 2 soferi profesionisti si amabili in orice moment. In pretul calatoriei este inclus: o geanta de mana si un bagaj de 40 kg,

Grupurile de persoane care calatoresc pe traseul Iași – Ommen beneficiaza de reduceri importante, copiii intre  2 si 10 ani au 20 % reducere din pretul biletului intreg, iar la 8 calatorii efectuate  cu noi, cea dea 9 este gratuita.

Transport persoane Iași – Ommen cu plecare zilnica.

Transport persoane Ommen – Iași cu plecare zilnica.

Transport persoane Iași – Ommen cu plecare in fiecare Marti, Miercuri, Vineri , Sambata si Duminica.

Transport persoane Ommen – Iași cu plecare in fiecare Luni, Marti, Joi , Vineri si Sambata.

Informatii si rezervari:
Oras: Iași
mobil/fix:  +40723342224
email: office@biletetransport.ro

Destinatii populare din Olanda :

amsterdam

Amsterdam

Netherlands capital, with canals, cycle paths & museums with works by Van Gogh, Rembrandt & Vermeer.

volendam

Volendam

Dutch town on the Markermeer Lake, known for its fishing harbor, colorful houses & Volendam Museum.

haarlem

Haarlem

Medieval city of Dutch Golden Age painter Frans Hals, art museums & a pipe organ played by Mozart.

marken

Marken

Lighthouses and fishing

Informatii utile despre Ommen

Primii locuitori ai zonei din jurul Ommen au fost probabil vânători-culegători semi-nomazi. Flint din perioada mezolitică găsită între Ommen și Mariënberg indică prezența oamenilor în jurul anului 9.000 î.Hr., dar se pare că nu a existat aproape nicio cultivare sau așezare permanentă în această perioadă.[1]

Râurile Vecht și Regge au determinat primele așezări în zona care este acum municipiul Ommen. Cea mai mare parte a regiunii Salland era mlăștinoasă, dar malurile mai înalte de-a lungul Vecht și Regge au oferit pământ fertil pentru agricultură. În plus, drumurile bune erau rare, așa că pentru comerț, transport și călătorii râurile asigurau o infrastructură vitală. Prin urmare, primele așezări agricole sporadice din Salland au apărut de-a lungul malurilor râului Vecht și Regge în jurul anului 5.000 î.Hr. Într-adevăr, toate centrele de populație timpurii din actuala municipalitate Ommen au fost inițial construite pe malurile râului – cu excepția orașului Lemele, care era situat pe versanții inferioare ale Lemelerbergului, ferit de inundațiile de către Regge.

Locația Ommen în sine s-a dovedit deosebit de potrivită pentru așezare – nu numai datorită solului fertil al râului și a terenului mai înalt al dunei fluviale, ci și datorită vadului din Vecht care facilitează rutele comerciale între frisoane. la nord și Twente la sud. Descoperirile arheologice indică faptul că prima așezare din Ommen a apărut în timpul secolului al VIII-lea d.Hr., iar până la sfârșitul secolului al XI-lea se dezvoltase un adevărat oraș – printre primele din Overijssel.[2] Primii coloniști permanenți din Ommen au fost fermieri mixți de culturi și animale, care s-au angajat și în comerțul fluvial și în hanuri. Majoritatea acestor primi coloniști erau probabil de origine săsească, deși salienii care dominau malurile IJssel au influențat și regiunea economic, politic și religios. Primele case din Ommen au fost hutkommen: case din lemn a căror parter se afla de obicei la aproximativ jumătate de metru sub pământ. O biserică a fost construită în inima orașului Ommen în jurul anului 1150 și la scurt timp după aceea a fost înlocuită cu o biserică de piatră, ceea ce indică creșterea în continuare a așezării. Înregistrările scrise îl menționează pentru prima dată pe Ommen ca de Vmme în 1133 și ca Ummen în 1227.[3]

Această creștere treptată, totuși, nu a însemnat că Ommen ar putea domina și zona înconjurătoare din punct de vedere politic, deoarece existau multe alte puteri în țară. Mai presus de toate, prințul-episcop de Utrecht, care obținuse stăpânirea peste tot Oversticht de la Henric al II-lea, Sfântul Împărat Roman, în 1010, a încercat în mod repetat să-și sporească și să-și centralizeze autoritatea asupra orașelor și moșiilor din Salland. Burgherii orașelor din apropiere – în special Zwolle – erau, de asemenea, cunoscuți că interferează în regiune. Mai pe plan local, comunitățile agricole din estul Țărilor de Jos s-au organizat în markes unde un buurschap a format un tip unic de guvern local de bază. Nu în ultimul rând, au apărut havezate în zona din jurul Ommen – în special în puncte strategice precum malurile Vecht-ului, malurile Regge sau ambele maluri – din care baronii tâlhari dominau zona înconjurătoare și puteau percepe taxe pentru comerțul fluvial în sfidarea autorității episcopului.[4] Acești baroni tâlhari și buurschappen au format un control asupra influenței lui Ommen asupra regiunii înconjurătoare – totuși, în mod ironic, datorită unui astfel de baron tâlhar, Ommen a devenit un oraș pur și simplu.

La 25 august 1248, Ommen a primit drepturi de oraș și drepturi de fortificație de la Otto al III-lea, prințul-episcop de Utrecht, după ce orașul a fost jefuit de baronul tâlhar local Rudolf de Coevorden și miliția sa de oameni liberi în ambele 1215. și în urma bătăliei de la Ane din 1227. Locația lui Ommen la confluența a două râuri în inima regiunii a făcut din acesta baza strategică și logistică a episcopului în apărarea domeniului său Oversticht împotriva rebelilor Drents.[5] Ommen a devenit astfel al patrulea cel mai vechi oraș recunoscut oficial din Overijssel, după Deventer, Zwolle și Rijssen.

Un zid a fost ridicat în curând în jurul Ommen, incluzând trei porți: Vechtpoort sau Voorbruggenpoort , Varsenerpoort și Arriërpoort . Chiar și astăzi, cele două clopote din clopotnița bisericii, numite Maria și Salvator și turnate în 1517 de Hendrick de Tremonia din Dordrecht, se bat în fiecare seară la ora nouă. Aceste așa-numite zgomote de Ave-Maria formează un obicei care își are originea în tradiția de a suna clopoțelul la închiderea porților. Ommen nu a primit niciodată un șanț, deși era permis.

Ommen a devenit curând un port regional și o piață pentru produse agricole. Datorită acestei creșteri comerciale și a poziției comerciale strategice, Ommen s-a alăturat în cele din urmă prosperei Ligi Hanseatice – deși cea mai mare parte a comerțului său nu era direct cu regiunea Mării Baltice, ci cu orașele anseatice conexe Zwolle, Kampen, Zutphen și în special Deventer, din care era parte. un oraș subsidiar. Un pod cu taxă peste Vecht și-a sporit și mai mult bogăția și importanța comercială, chiar dacă podul cu taxă peste Vecht a fost distrus de gheață de trei ori de-a lungul secolelor. Taxa de taxă era de obicei scoasă la licitație către colectorii de taxe privați, care locuiau în casa de taxare de lângă pod. O taxă de pod va fi percepută până în 1925.[6]

Timp de secole în timpul Evului Mediu, Moșiile Oversticht, o dietă sau un parlament feudal reprezentând cartierele Salland, Twenthe și Vollenhove și orașele Zwolle, Deventer și Kampen, s-au reunit chiar în afara orașului Ommen. la Nieuwebrug , numit după podul peste Regge de pe drumul dintre Ommen și Hellendoorn. În urma unei dispute între Kampen și Zwolle în 1519, totuși, o adunare a moșiilor a fost atacată de cetățenii din vecina Zwolle, care au răpit trei nobili și au jefuit castelul Eerde din apropiere. În anii care au urmat, conflictul a escaladat în Overijssel.[7]

În 1522, cetățenii din Zwolle au atacat și jefuit Ommen cu ajutorul ducelui Carol de Guelders care a cucerit astfel orașul din Utrecht. Doar biserica și casa de femei de Heilige Geest au supraviețuit jefuirii și incendiului.[8]

Ommen a rămas parte din Guelders până în 1528, când împăratul Carol al V-lea a moștenit autoritatea asupra întregului Ducat de Guelders, inclusiv Overijssel. O nouă primărie a fost construită în 1531 între biserică și Piața Vrijthof. Orașul a fost jefuit din nou în 1568 de trupele spaniole sub conducerea ducelui „de fier” de Alba, luptând pentru succesorul lui Carol, Filip al II-lea al Spaniei. De data aceasta, jefuirea nu a fost la fel de devastatoare: biserica lui Ommen, primăria și alte câteva clădiri principale au fost cruțate. În 1581, moșiile din Overijssel s-au reunit în afara Ommen pentru a-l detrona pe Filip și a proclama independența Olandei.

Deși o „Epocă de Aur” pentru tânăra Republică Olandeză, secolul al XVII-lea s-a dovedit destul de devastator pentru Ommen. Un mare incendiu din 1624 a provocat pagube grave bisericii, din care au mai rămas doar temeliile și câțiva ziduri. Pentru a controla traficul și pentru a preveni invaziile militare din nord, a fost construită fortificația Ommerschans. În 1672, unul dintre cele mai grave incendii din istoria lui Ommen a făcut ravagii în întregul oraș, distrugând totul, în afară de biserica. În același an, numitul potrivit „Rampjaar”, a izbucnit războiul franco-olandez, iar până în 1674 trupele străine au mărșăluit frecvent prin Ommen, cerând trecere, plată, hrană și cazare. Abia în 1753, Ommen și-a revenit suficient pentru a-și permite o nouă primărie, construită în piața Vrijthof, în aceeași locație cu clădirea anterioară.